Archiv programů
Obrázek

Barevným světem křehkých postav Otakara Slavíka

Kamkoliv jdeme, zanecháme za sebou stopy- ve sněhu, blátu i na prašné cestě. Podle otisků prstu může detektiv dopadnout zločince. Ale díky stopám a otiskům ponechaným v uměleckých dílech můžeme také poznat jejich autora. Na sochách či obrazech najdeme otisky nejenom prstů, ale celého těla či jiných předmětů. Proč byl otisk pro umělce, jakými je například Eva Kmentová, Magdalena Abakanowicz či Adriena Šimotová tak důležitý? Pro svou jedinečnost? A jaké budou naše otisky?

Obrázek

Barevným světem křehkých postav Otakara Slavíka

Obrazy Otakara Slavíka jsou plné zářivých a veselých barev bez šedivých stínů. Jsou ale jeho postavy provazochodců, tanečnic a dělníků opravdu tak bezstarostné, jak se zdají na první pohled být? Čím těžší prožíval tento umělec období, tím pestřejší kombinace barev volil. Inspirováni Slavíkovými velkými díly si také my troufneme namalovat postavy v netradičních barvách. Jaký bude náš barevný svět? 

Obrázek

Obrazy Eduarda Ovčáčka plné písmen a čísel

Písmena a slova sloužila vždy především spisovatelům, číslice zase matematikům. Co se stane, když je umělec použije k vytvoření obrazu? To si ukážeme na díle Eduarda Ovčáčka, představitele výtvarného směru zvaného lettrismus. Některé jeho bohatě strukturované grafiky a koláže vznikaly propalováním písmen a čísel do obrazu. 

Obrázek

Když se spojí matematika a umění v díle Vladislava Mirvalda

Od impresionistických krajin přes kubistické obrazy a koláže došel Vladislav Mirvald k něčemu, co mu bylo celý život blízké. Více než třicet let vyučoval deskriptivní geometrii a tu pak promítl do svých obrazů. I my se přesvědčíme, že pomocí matematických principů můžeme vytvořit výjimečná díla. Také si vyzkoušíme techniku kaňkáže, jejíž byl sám Vladislav Mirvald vynálezcem

Obrázek

Josef Svoboda, Robert Wilson - Světlo! (14. 11. 2010 - 6. 2. 2011)

Doprovodný program k výstavě Světlo! představí studentům magické scénografie českého divadelníka Josefa Svobody a amerického tvůrce Roberta Wilsona. Práce autorů, kteří svými světelnými inscenacemi ohromili české a světové divadlo, bude posluchačům ukázána mnoha dobovými fotografiemi z nezapomenutelných představeních (např. pro Laternu magiku, české Národní divadlo, Metropolitní operu v New Yorku či pro Covent Garden v Londýně), modely jeviště, kresbami a skicami, ale hlavně tajemnými barevnými projekcemi. Animační program k této jedinečné výstavě zakončí mystická výtvarná dílna.

 
Obrázek

Ladislav Novák: Pochybovali jsme, nenáviděli a zoufali (1. 10. - 5. 12. 2010)

V doprovodném programu k výstavě Ladislava Nováka poznají účastníci inovátorské techniky vycházející z principu koláže jako například alchymáž či froasáž. Těmito metodami destruoval autor dobový text a obraz. Prohlídka neskončí jen u teoretického výkladu umělcovy tvorby, ale sami návštěvníci budou svými výrobními postupy měnit původní význam současného textu, obrazu či hudební partitury.

Chatrny150

Dalibor Chatrný: I cesta může být cíl...
(13.2. - 13.4.2009)

Program k výstavě tohoto českého umělce nesleduje jen umělecké dílo jako výsledek, ale také jako proces jeho vytváření a hledání nových forem. Tak jako věhlasný experimentátor Dalibor Chatrný budou i účastníci tohoto animačního programu zkoumat, hledat a objevovat, k jakým různým způsobům výtvarného vyjádření lze dojít. Na interaktivní komentovanou prohlídku výstavou naváže netradiční kreativní workshop: Což takhle zjistit, co je to "magnetická kresba", Chatrného oblíbená metoda, a rovnou si ji také vyzkoušet?

crack program

Cracking Art Group: Re-evolution (26.6. - 12.10.08)

Animační program k této barevné, kontroverzní výstavě své účastníky postavil před otázku, kde jsou hranice umění a tradic. Je plastikový banán trčící z hlavy růžové parodie na renesančního Leonarda ještě uměním? Jak souvisí obrovský červený pudl s historií Sovových mlýnů? Proč modernistické umění v muzeu sledují kromě návštěvníků také žlutí tučňáci? Program sledoval úzkou linii mezi uměním a ne-uměním a navíc se zabýval otázkami životního prostředí a ekologie.

Ztracený ráj

Ztracený ráj (Romské umění, 27.5. - 6.7.08)

Zábavně-vzdělávací program k unikátní výstavě romského umění, která byla představena na loňském benátském bienále a v Praze byla obohacena o české a slovenské umělce, kteří v Benátkách nebyli zastoupeni. Interaktivní komentovaná prohlídka výstavy Ztracený ráj měla ukázat, že romská kultura rozhodně neznamená pouze hudbu a tanec.  V rámci uměleckého workshopu se studenti nechali inspirovat výstavou k vlastní koláži z množství barevných, netradičních materiálů.

Safet Zec

Safet Zec: Obrazy (4.4. - 11.5.08)

Komentovaná prohlídka výstavou, která své účastníky vtáhla do prostředí a příběhů Zecových tajemných olejomaleb, byla doplněna uměleckým workshopem inspirovaným tvorbou tohoto slovanského umělce okouzleného italskými Benátkami. Účastníci programu společně vytvořili velkoformátový dům, ve kterém byl každý symbolicky zastoupen svým originálním oknem.

Aija Zarina

Aija Zarina: Moje Cesta (7.2. - 23.3.08)

Účastníci animačního programu k výstavě této lotyšské umělkyně, která vždy rebelovala proti socialistickému režimu, se s jejím dílem seznámili v rámci zábavně-vzdělávací komentované prohlídky. Během uměleckého workshopu dotovřili vizuální příběh, který Zarina ztvárnila na valkoformátové malbě na podlaze galerie.

Daisy Mrázková

Daisy Mrázková: Mokré kreslení (5.12.07 - 24.2.08)

Ve své citlivé tvorbě se Daisy vrací ke v umění často podceňované pastelce, kterou rozpouští na mokré čtvrtce, a dává tak vznik jemným abstraktním kresbám s pečlivým vyvážením barev a tónů. Studenti i dospělí si tuto techniku mohli v Museu Kampa vyzkoušet během speciálního workshopu, doplněného miniprohlídkou k této téměř snové výstavě.



Hlavní navigace: